10.12.2020
Markkinointi ja Mainonta -lehti julkaisi perjantaina 4. joulukuuta mielenkiintoisen artikkelin nuorten kokemuksista harjoittelupaikkoihin liittyen. Aihe on tärkeä, sillä nuorissa on meidän tulevaisuutemme. Heille pitää luoda ammattitaitoa kehittävä harjoittelupaikka, jotta voimme taata heille hyvän startin työelämään. Perusta ammatilliselle itseluottamukselle luodaan ensimmäisten työpaikkojen kautta, ja on tärkeää tarjota nuorille luotettava ja kehittävä oppimisympäristö.
Myyntiakatemia jo yli 10 vuoden kokemuksella
Helsinki Sales Academyssa on työllistetty myynti- ja markkinointiakatemiassa harjoittelijoita yli 10 vuoden ajan. Itse asiassa yrityksen perustajan Olli Syväsen ajatus akatemian perustamisesta liittyi juuri siihen, että hän halusi auttaa nuoria, sillä usein kuilu koulun ja ensimmäisen työpaikan välillä on syvä. Tähän dilemmaan Akatemia pyrkii vastaamaan valmentavalla tulevia myyntistaroja neljän kuukauden harjoittelujakson aikana. Yli 10 vuoden aikana harjoittelijoita on valmistunut akatemiasta jo yli 150. On ollut hienoa olla kasvattamassa Suomeen lisää huippumyyjiä, sillä niitä tämä maa todella tarvitsee.
''On ollut hienoa olla kasvattamassa Suomeen lisää huippumyyjiä, sillä niitä tämä maa todella tarvitsee.''
Mentoroinnin merkitys valmennusjakson aikana
Markkinointi ja Mainonta -lehden artikkelissa nostettiin esiin hyvin tärkeitä asioita harjoittelun aikaisen työmäärän tasapainon tärkeydestä, työn merkityksellisyydestä ja harjoittelun aikaisesta mentoroinnista. Näistä samoista teemoista keskustelen usein myös meidän akatemialaisten kanssa.
Meillä akatemiajaksoon kuuluu kerran viikossa myynnin valmennusta, jatkuvaa sparrailua sekä lisäksi one-to-one:t vähintään kerran harjoittelun aikana. Kysyttäessä akatemialaisilta jakson lopussa harjoittelun parasta antia, järjestelmällisesti jokainen nostaa esiin sen, miten paljon mentorointi ja sparrailu on heitä auttanut.
Akatemialaistemme kehityskäyrä on lähes pystysuora. On hienoa nähdä, miten nuoret kehittyvät jakson aikana yhä itsenäisemmiksi myyjiksi, ja miten heidän bisnesosaamisensa karttuu. Työn parasta antia on nähdä se into, kun joku oppii uutta ja onnistuu. Kaikista hienointa on toki löytää akatemialaiselle työpaikka hyvin sujuneen jakson jälkeen. Lue akatemialaisten uratarinoita täältä.
''Akatemialaistemme kehityskäyrä on lähes pystysuora.''
Mistä taustoista akatemialaiset tulevat?
Yleisimmin akatemiaan haetaan korkeakoulun loppuvaiheessa, pääaineena liiketoiminta, myynti tai markkinointi. Hakijat yleensä tietävät haluavansa tehdä töitä myynnin parissa, mutta ehkei sen tarkemmin, minkälaista myyntiä tai millä alalla. Me osaamme tuoda esiin jokaisen parhaat puolet ja sitä kautta jokaiselle löytyy myös oma paikka työelämässä. Millainen tyyppi pärjää akatemiassa parhaiten? Lue täältä.
Asiaan pureutuva valmennusjakso
Usein harjoittelijoita otetaan yrityksiin sisään ilman, että heille on tehty kunnollista suunnitelmaa siitä, mitä he tulevat tekemään. Akatemiassa oikeisiin töihin päästään käsiksi nopeasti, sillä vuosien kokemus on terävöittänyt ja hionut valmennusjaksosta tehokkaan ja asiaan pureutuvan kokonaisuuden. Monet asiakkaamme arvostavat akatemiajaksoa myös todella korkealle. Meillä on asiakkaita, joille akatemiasta on työllistynyt useita henkilöitä vuosien varrella. Lue lisää myynnin valmennusjaksosta.
Yksi Helsinki Sales Academyn tavoite on parantaa myynnin mainetta Suomessa ja näin tehdä myyntityöstä halutumpaa myös nuorten keskuudessa. Onneksi tällä tiellä on monia muitakin tahoja ja uskon, että yhdessä saamme aikaan parempaa myyntiä Suomessa!
Blogin kirjoittaja on Helsinki Sales Academyn CEO Anniina Hellman. Mikäli haluat palkata akatemialaisen tiimiisi, ole yhteydessä Anniinaan puh. 050 595 4481 tai lue lisää myynnin rekrytointipalvelustamme täältä.