26.9.2020
Oletko miettinyt myynnin ulkoistamista? Kokosimme yhteen viisi yleisintä kysymystä, joita meiltä kysytään silloin, kun uusasiakashankinnan ulkoistamista pohditaan.
1. Miksi ulkoistaisin myyntiprosessin alkupään?
Ulkoistamalla myyntiprosessin alkupään vapautat myyjillesi enemmän aikaa varsinaiseen myyntityöhön ja kauppojen kotiuttamiseen. Toisin sanoen maksimoit myynnin tehokkuutesi. Kustannustehokkuus ja järkevä ajankäyttö ovat usein merkittävimpiä syitä, miksi yritykset ulkoistavat uusasiakashankintansa meille.
Oikeiden päättäjien saaminen puhelimen päähän on kasvava haaste. Soittaminen tehokkaasti ja ammattimaisesti vaatii paljon toistoa. Ammattimaisuus syntyy meillä koulutuksen lisäksi kokemuksen tuomasta ymmärryksestä.
Me autamme selvittämään potentiaalisten asiakkaidenne tarpeet, terävöittämään asiakasviestinne ja kasvattamaan myyntiänne. Olemme ketterä toimija ja pystymme käynnistämään nopeasti haastaviakin projekteja. Sales Leading -palvelumme on paljon enemmän kuin vain tapaamisten buukkausta!
2. Kannattaako meidän ulkoistaa, kun toimialamme ja tuotteemme ovat niin spesifejä?
Helsinki Sales Academylla on yli 10 vuoden kokemus B2B-myynnin ulkoistamisesta sekä lukuisista eri toimialoista it-firmoista mainostoimistoihin ja logistiikkayrityksistä siivousfirmoihin. Voit tutustua täältä asiakasreferensseihimme.
Vaikka meillä ei olisi juuri teidän toimialaltanne kokemusta, vuosien kokemus takaa sen, että ymmärrämme nopeasti asiakkaan tarpeet ja liiketoiminnan sekä osaamme työstää monenlaisia projekteja menestyksekkäästi asiakkaan puolesta. Toimintamme perustuu systemaattiseen tekemiseen, jatkuvaan henkilöstön kouluttamiseen ja kykyyn myydä tapaamisen merkitys päivittäin.
3. Miten varmistatte, että asiakasviesti menee toivotulla tavalla perille?
Räätälöimme asiakasviestit tapauskohtaisesti. Soittajamme ovat ammattilaisia, jotka ottavat projektin kuin projektin haltuun ja osaavat johtaa keskustelua oikeilla kysymyksillä kohti tapaamisen klousaamista. Kun projekti lähtee liikkeelle, näemme yleensä jo 5-10 puhelun jälkeen toimiiko viesti ja kohderyhmä. Mikäli muutostarpeita ilmenee, otamme aina asiakkaaseen heti yhteyttä ja pohdimme yhdessä ratkaisua asiaan.
4. Miten varmistatte, että tapaamiset ovat laadukkaita?
Tiedämme, että on erittäin turhauttavaa uhrata aikaa ja valmistautua tapaamiseen vain huomatakseen, että vastapuolta ei kiinnosta laisinkaan tai tapaaminen on sovittu ’’väärälle’’ henkilölle. Selkeästi yhdessä määritellyt tavoitteet ja reunaehdot toimivat yhteistyön perustana. Olennaista on myös relevantti kohderyhmä ja nopea reagointi, mikäli muutostarpeita ilmenee.
Prosessimme on timanttiseksi hiottu ja tekijämme ovat ammattilaisia, joten takaamme laadun. Projektimuotoinen toimintamallimme mahdollistaa usean samanaikaisen tavoitteen eteenpäin viemisen. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun projekti nähdään ulkoistamisen sijaan ennen kaikkea yhteistyönä.
5. Mitä myynnin ulkoistaminen maksaa?
Hinnoittelumalleja on erilaisia ja on jokaisen yrityksen strateginen valinta, miten hinnoittelee palvelunsa. Me hinnoittelemme Sales Leading -palvelumme tapauskohtaisesti sen mukaan, minkälainen kohderyhmä on kyseessä. Otamme huomioon hinnoittelussa kontaktoitavien määrän, yrityskoon, toimialan ja kontaktoitavan henkilön tehtävän. Koemme, että projektihinnoittelulla pystymme takaamaan parhaiten asiakkaalle laadukkaimmat tapaamiset, koska helposti määrä korvaa laadun. Mieluummin 15 relevanttia ja laadukasta kuin 30 huonoa tapaamista.
Tarjoamme Sales Leading -palvelua myös tilauspohjaisesti, jolloin sovimme palvelusta vuodeksi kerrallaan. Maksat kerran kuukaudessa sovitun määrään, jolloin investointisi jakautuu tasaisesti vuoden ajalle.
Toivottavasti vastauksista oli apua ja olet nyt valmis viemään päätöksentekoa myynnin ulkoistamisesta eteenpäin!
Kirjoituksen takana on Helsinki Sales Academyn New Business Marketerina toimiva Roosa Eronen